10 December 2017

SAAT 45MINIT



LEMAN,CAK DAN AKU.

Cerita dia macam ni....... beberapa bulan lepas kami bertiga rancang nak pergi ke sebuah tempat yang bernama kampung sebelah.... lebih kurang 3jam perjalanan tidaklah jauh sangat sebab kita orang dah lama tidak bercuti bersama tu yang timbul nak bercuti....."alasan pergi sana 1 durian 2 pemandangan&suasana" leman tidak suka durian mana kala cak dan aku suka durian...."(sedap kot durian tu).... masa kitaorang plan nak pegi sana,ada je yang menghalang plan kiteorang kater rosak,lari bajet,bos x bagi cuti,item tak cukup..... ada-ada je masalah kecil huhuhu.... bila masanya kitaorang dah betul-betul tekad nak pegi hari jumaat malam (3h2m) kumpul bertiga lepak kat kedai tepi jalan minum-minum time tuuuuu..... semuanya ok....berjalan dengan lancar seperti yang di rancang.

Jumaat malam(bertolak)
Image result for orang kencing tepi jalan       Biasa lah setiap perjalanan mesti nak yang baik-baik sahaja...malam tu kitaorang semua masing-masing check sekali lagi item2 yang di bawah..everything good....so bertolak lah kitaorang dengan bergayanya menanti sampai haha..leman(pandu kater) cak(duduk belakang) aku(duduk kat depan) aku dan cak bila pergi bercuti mesti akan berebut tempat duduk lah..(siapa cepat buka pintu dia lah dapat..hihi...pandu punya pandu dah 30 minit perjalanan masing-masing dah senyap...awal-awal perjalanan je borak-borak (alah maklum lah bertolak pukul 10mlm) leman seperti biasa kalau dia memandu gantok dia hilang kami berdua pon tak faham apa yang buat dia segar macam tu....cak pulak kalau dah duduk belakang senyap macam biasa dah hanyut dengan dunia rest dia lah tu...hahaha...aku pulak tak boleh tidur sebab masih awal lagi...gantok time dah kul 11mlm ke atas...time waktu dah nak pukul 11mlm c leman pon cakap kat aku yang dia nak stop sekejap tandas.... aku pon balas mana ada tandas tengah-tengah jalan ni wey...balas leman "lantaklah kecing tepi jalan pon jadilah bukan ada orang nampak pon" aku pon cakap "boleh lah daripada kau kencing dalam seluar...hahaha" c leman ni pon tahan lah rasa nak kencing dia kalau tengok dari segi gaya dia memang dia nak berhenti tapi tak tahulah kenapa dia tak berhenti..... last-last 11.15mlm dia berhenti jugak kat tepi jalan buang simpanan....huhu....dah berhenti tepi jalan tu c cak terbagun "dah sampai ke?" aku pon balas belom lagi cak kau sambunglah tidur layan rest kau...dah sampai kau paling bertenaga huhu jangan lupa cari durian....hihihi..



Aku yang duduk dalam kereta ni dok tunggu c leman yang lama betul buang air...itu lah tahan lagi kan dah macam orang buat air...tunggu punya tunggu dia pon masuk ke dalam kater.Pastu sambunglah perjalan menuju kg sebelah.... sambil layan lagu-hit remix...... lepas tu leman pon bagi cadangan nak berhenti kat pam minyak..aku tengok minyak pon dah erm erm  minta isi....dekat kul 12mlm tu baru kitaorang jumpa pam minyak...dah isi semua aku dengan leman berhentilah rehat kat hujung jalan pam minyak...isap rokok,minum nescafe. c cak dok layan ngantok dia....
   



     Bersambung lah perjalan kami bertiga menujuh kampung sebelah... tapi kali ni aku yang pandu.. time aku pandu....aku dengan leman tak habis-habis borak pasal kampung sebelah..."air terjun" "sunset" best ke? banyak lagi lah cerita punya cerita...leman dengan aku nampak something
yang tidak sedap di pandang...tapi aku tidak tahu sama ada c leman ni nampak atau tidak kami berdua macam biasa-biasa tak tunjuk respon takut..walhalkan dalam hati timbul banyak persoalan? aku pon teruskan perjalanan positif .... last last tak lama lepas tu....leman dengan aku nampak lagi sekali tapi kali ni lagi jelas... bermulanya buka mulut masing-masing... aku "kau nampak ke apa yang aku nampak" leman "hanya diam" dah jauh dari tempat tu baru c leman buka mulut "aha aku nampak bendalah tu" kau rasa apa? plastik ke real? aku pandu je diam dah tak banyak soal..terus je pandu..dalam hati aku "jangan lah kau tunjukan diri lagi... tak kuat aku, sebab aku akan nampak dulu" walau macam mana tetap teruskan perjalan yang hampir sampai.. tapi time tu lah yang tak sedap di pandang lalu... time waktu 12.45mlm time tu lah lagi parah..... dalam kereta bau tanah lumpur+anyir.. aircord leman perlahankan aku buka tingkap sikit...untung c cak tidur je memanjang lepastu kater tu rasa perlahan.. c leman "kau pandu je yang penting jangan berhenti" aku pun ikut je cakap c leman pandu je walaupun rasa perlahan. sampai le satu simpang masuk jalan kampung kami nampak orang tengah berdiri makin kami dekat makin hilang kelibat dia..

masuk je jalan menuju kampung sebelah hati dan perasaan itu masih lagi berdebar-debar dengan ketakutan.....tapi bersyukur tiada kemalangan jiwa...time to lah baru cak dibagunkan sebab dia yang aturkan homestay...cak call pemilik homestay untuk ambil kunci ada 10minit dari simpang masuk kampung sebelah untuk sampai ke rumah pemilik homestay.... sampai je dekat rumah pemilik homestay tu nama dia pacik yusuf.. aku pon turun dari kater bagi salam...tak lama lepas tu pacik yusuf pun buka pintu..... pacik yusuf "ah.. sampai pon sorang je ke? nasib pacik tak tidur lagi" aku "tak lah pacik bertiga je pacik 2 orang dalam kater" pacik yusuf " panggil kawan yang lagi 2 tu masuk.. tidur sini lah dahulu untuk malam ni, yer." tanpa berfikir panjang aku pun panggil lah leman dangan cak, bermalam dekat rumah pacik yusuf.... kita orang pun tidurlah dekat ruang tamu berhimpit.. sebelum kami bertiga tidur pacik yusuf panggil aku secara personal sebab aku yang pandu kereta.. pacik yusuf "masa perjalan kemari ada benda pelik-pelik berlaku?" aku "ada pacik" pacik yusuf "pacik sahaja suruh kamu bermalam disini sebab dia mesti kamu faham" lepas je jawap semua persoal pacik yusuf aku kembali ke tempat tidur menanti hari esoknnya. nasihat pacik tu kalau nak kesini jangan waktu malam sangat...... ini lah saat 45 minit.. (datang tak diundang pulang tak dihantar)



......................................[hanya cerita.gambar adalah hiasan semata-mata]..............................................

No comments: